Jūsų krepšelis kol kas tuščias.
Dėkoju už pagyrimą ir logišką klausimą! Vienu metu spręs tik 2 ar 3 mokiniai. Norinčiųjų grupelės eis pakaitomis. ☺️ Su…
Kai pasaulis eina iš proto, metas eiti iš proto dėl tvarumo klasėje. Keistas tas žodis: tvaresnė klasė… Kokia, kokia? Kad ir kokiu žodžiu bevadinsime, ar susimąstėte, kiek šiukšlių sukuriama VIENOJE pamokoje? Suprantu, kad daugeliui atrodo nieko tokio: išmetėm, išvežė, nematom, ramu. Tada vėl iš naujo… Nėra sunku elgtis kitaip. Maži tvaresni sprendimai neapsunkino nei mano darbo, nei mokinių kasdienybės mokykloje, bet jausmas geras.
Grįždami iš mokyklos kiemo ar miestelio, parnešame bent vieną rastą šiukšlę. Gaila, bet randame visada, dažniausiai net nereikia ieškoti. Užteko vieną kartą pasiūlyti tai padaryti ir štai, kelia ir mokiniai, keliu ir aš. Jei nesunku man, nesunku ir jiems. Nė vienam iš mūsų neturėtų būti sunku. Kalbu, kad šiukšlės nėra nei jo, nei jos, jos mūsų, o jie girdi ir veikia.
Mokslo metų pradžioje klasės valandėlės metu mokiniai dekoravo kartonines dėžes: dažė, rašė, klijavo. Taip klasėje atsirado rūšiavimui skirtos dėžės: popieriaus ir kartono, plastiko ir taros, stiklo, tekstilės. Reikėjo laiko atsiminti, ką ir kur mesti, dar ir dabar nosinaitė įkrinta į popieriaus dėžę, bet kitas priėjęs tuoj klausia: Ar norėtum, kad iš to popieriaus pagamintas sąsiuvinis būtų snargliuotas? Šypsausi tai girdėdama, o užsipildžius dėžėms traukiu maišus ir nešu į lauko rūšiavimo konteinerius. Mąstau, gal trečioje klasėje pavyks šiuo darbu pasidalinti su mokiniais.
Paskatinti mokiniai įkūrė stalčių likučiams, kur palieka dar naudotinas popieriaus atraižas. Kartais į tą stalčių patenka ir visai smulkūs lapeliukai, bet patys meta – patys ir tvarko, tada bamba, ar tikrai tokių mums gali prireikti ir kitą kartą jų meta jau mažiau. Čia atsiduria ir popieriaus lapai, kuriuos galima apversti ir naudoti. Šalia lentyna, kurioje dėžutės, storas kartonas ir kt. niekučiai, naudojami kūrybiniams projektams. Viena mama juokėsi, kad anksčiau mokinė net nesileisdavo į kalbas apversti lapą kita puse: tekšt, nepatinka, nebetinka, o pradėjusi lankyti mokyklą, ėmė kūrybiškiau naudoti įvairiausias priemones.
Mūsų klasėje nepamatysite vienkartinių, trumpalaikių dekoracijų, puošmenų, kurios, progai praėjus, virsta šiukšlėmis (jei ne iškart, tai po metų, kai yra ištraukiamos iš spintos, į kurią pateko su mintimi, kad bus naudojamos kitąmet, bet jau neatrodo patraukliai). Daug kalbėta ir apie balionų daromą taršą. Vietoj lipdukų ir kitų laikinų smagumų, naudojame mums individualiai raižytus antspaudukus iš zylesraiziniai.lt. Jiems tereikia dažų pagalvėlės ir lengvo spust. Mokiniai iš manęs negauna jokių tik čia ir dabar džiugesį nešančių dovanėlių smulkmenėlių, kurių net rūšiuoti negalima, o ir man mokiniai tokių dovanų nedovanoja. Tiksliau, jokių dovanų, išskyrus šypseną ir pagarbą.
Visi anksčiau išvardinti veiksmai prasidėjo nuo šnekų apie to prasmę. Nė vienam nieko neliepiau, neverčiau, tik pasakojau, rodžiau ir siūliau. Mokiniai greitai pasičiupo tvaresnes idėjas ir ėmė jas puoselėti patys. Būna ir vienokių, ir kitokių situacijų, bet mes ne kalnus norime nuversti, o juos išsaugoti.
Apie tvarumą dabar kalbama daug, tačiau ne visa medžiaga yra tinkama mokiniams. Dalinuosi keliais šaltiniais žaliajam raštingumui ugdyti.
Daug ką galima lengvai nupirkti ir išmesti, tačiau galima priimti ir tvaresnį sprendimą, kuris ugdys savarankišmuką, stiprins atsakingumą, žadins kūrybiškumą ir padės sutaupyti eurą kitą. Lai mūsų pavyzdys neš žinia, kad kiekviena klasė gali būti šiek tiek tvaresnė klasė. To ir tereikia pasauliui, kuris eina iš proto… dėl tvarumo.
Mokytoja Neringa
#kalbantimokytoja
#tvaresnėklasė yra TVARESNĖS PEDAGOGIKOS paieškų dalis. Ieškokime ir pačių mažiausių galimybių pasielgti tvariau, priimkime tvaresnius sprendimus ir neškime žinią grupėje Facebook štai čia.
Papildykite įrašą! Jei žinote naudingų šaltinių, pasidalinkite komentaruose.
Pasidalinkite patirtimi, jei ką nors išbandėte savo klasėje.
Skaitykite toliau – daugiau idėjų ir medžiagos pamokos rasite mano virtualiame dienoraštyje.
Dėkoju už pagyrimą ir logišką klausimą! Vienu metu spręs tik 2 ar 3 mokiniai. Norinčiųjų grupelės eis pakaitomis. ☺️ Su…
Labas, Neringa. Visų pirma noriu pasakyti, kad esi nereali Mokytoja. Ačiū, kad daliniesi! Gal pirmadieniui ir ne pasiruošiu, bet saugau…
Kiek gėrio tu daliniesi, Neringa! 💛 Esi šviesulys! Lai nesustoja mintys, kūrybiškumas ir energija. ⭐️
Neringa, Jūs nuostabi!
Puikios nuorodos. Pamokos tikrai labiau moksliškesnės atrodo su tokiomis simuliacijomis. Tarsi paliesti viską iš vidaus. Naudinga, vertinga informacija! Dėkoju!❤️
Parašykite komentarą