Jūsų krepšelis kol kas tuščias.
Dėkoju už pagyrimą ir logišką klausimą! Vienu metu spręs tik 2 ar 3 mokiniai. Norinčiųjų grupelės eis pakaitomis. ☺️ Su…
Jeigu reiktų įvardinti situaciją, kai dažniausiai patiriu hiperfocus, tai būtų ruošimasis gamtos mokslų pamokoms. Naujas skyrius reiškia naujas patirtis mokiniams, o man ilgus ilgus vakarus stengiantis suplanuoti pamokas taip, kad jos būtų informatyvios, įdomios ir skatintų pažinti pasaulį. Mano nuomone, vadovėlis ir pratybos šiems tikslams netinka. Pasaulis daug įdomesnis! Google it, sakau sau ir naršau internete valandų valandas.
Šiandien dalinuosi tuo, ką susirinkau temoms apie organizmų prisitaikymą trečiokams. Tiesa, dalis informacijos yra anglų kalba, tačiau galima išsiversti (dešinysis pelės klavišas > Versti) ar kitaip prisitaikyti. Ne viską panaudojau, ne visko ir reikia, bet išsisaugojau tai, kas atrodė įdomu. Pirmiausia, įdomu man, o tada bus įdomu ir mokiniams. Ar ne taip? Žinoma! Kviečiu į kelionę apie organizmų prisitaikymą.
Tada sugalvojau kitaip ir ėmiau kurti. Rodau, ką sukūriau!
Daugiau dėmesio skyriau bitėms, vilkams ir skruzdėms. Mokiniai susiskirtė į tris grupes, domėjosi apie paskirtą gyvūnų bendruomenę ir pasirinktu formatu pristatė informaciją kitiems. Medžiaga, kurią pateikiau mokiniams šiai užduočiai atlikti: https://www.canva.com/design/DAGbi1lpozk/VTfl2zvbWkwXjiTyj0V94g/edit?utm_content=DAGbi1lpozk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton. Vieni pasakojo, kiti vaidino. Visi šį tą įsidėmėjo.
Googlinau toliau. Norėjau, kad mokiniai pamokoje galėtų sudėlioti paukštį iš pasirinktų kūno dalių ir papasakotų, dėl kokių (prisitaikymo) priežasčių jam reikalingos ar tinkamos pasirinktos dalys. Ieškoti jau paruoštos medžiagos veiklai pasirodė paprasčiau nei kurti. Artėjo vidurnaktis. Užtruko, bet man pavyko! Žemiau dalinuosi nuorodomis, kur nemokamai galite atsisiųsti šiai (ar Jūsų sugalvotai) veiklai tinkamus PDF:
Pamokoje taip pat naudojome korteles Koks tai paukštis? Jas galima nusipirkti čia: https://ornishop.lt/korteles2 , knygą Lietuvos paukščių pažinimo vadovas (taip pat https://ornishop.lt), kitas klasėje turėtas iliustracijas. Na, o pamoką apie paukščių prisitaikymą pradėjau nuo šiame puslapyje pateikto vaizdo apie dinozauro ir paukščio ryšį: https://answersingenesis.org/blogs/ken-ham/2020/02/20/are-dinosaurs-birds/.
Taigi… Kaip stipriai matyti, kad paukščiai yra mano silpnybė? Cha, cha. Kita stotelė – augalų prisitaikymas.
Viską, ką stengiausi rasti šiai temai, sudėjau į atsakingai ir kokybiškai ruoštas skaidres su daug vaizdinės medžiagos ir sustojimais patyrinėti. Skaidres pasieksite per šią nuorodą: https://www.canva.com/design/DAGcwMU8dYs/pM2hBtrBb4MiD_vJG4wUwg/edit?utm_content=DAGcwMU8dYs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton ir, neabejoju, smagiausiai panaudosite savo pamokoje. Tiesa, jas baigiau ruošti gerokai po vidurnakčio, tad gali būti pabėgusių raidžių.
Tačiau kai kuo nepasidalinsiu… Negaliu suteikti prieigos prie vaidinimo apie augalų prisitaikymą scenarijaus, kurį parašiau antrai šios temos pamokai. Vis pagalvoju, kad ateityje visi mano ruošti scenarijai galėtų nugulti į knygelę, todėl dabar siūlau tik veiklos idėją. Ji, beje, labai patiko mano mokiniams. Taip pat planavau atlikti tyrimą su kaktusu ir įprastus lapus turinčia gėle, patyrinėti, kaip vienas ir kitas garina vandenį, bet tuo metu dar nebuvau sugalvojusi vaidinti, o vaidinimas mano klasėje laimi prieš bet kokią kitą veiklą. Ir man tenka prisitaikyti!
Skyrių apie organizmų prisitaikymą apibendrinome dalyvaudami edukacijoje Tado Ivanausko zoologijos muziejuje, po kurį pamokose mokiniai vaikštinėjo virtualiai. Panaudodami kultūros paso lėšas, išbandėme edukacinę programą Pasaulio gyvūnai. Rekomenduoju! Daugiau informacijos: https://zoomuziejus.lt/edukacines-programos/.
Regis, tai viskas, kuo galiu pasidalinti, norėdama padėti pasiruošti pamokoms apie organizmų prisitaikymą. Komentaruose lauksiu Jūsų minčių, pasidalinimų ir patirčių.
Iki kitų kartų googlinant,
mokytoja Neringa
Papildykite įrašą! Jei žinote naudingų šaltinių, pasidalinkite komentaruose.
Pasidalinkite patirtimi, jei ką nors išbandėte savo pamokoje.
Skaitykite toliau – daugiau idėjų ir medžiagos pamokos rasite mano virtualiame dienoraštyje.
Pateiktos nuorodos tikrintos 2025-02-08.
Dėkoju už pagyrimą ir logišką klausimą! Vienu metu spręs tik 2 ar 3 mokiniai. Norinčiųjų grupelės eis pakaitomis. ☺️ Su…
Labas, Neringa. Visų pirma noriu pasakyti, kad esi nereali Mokytoja. Ačiū, kad daliniesi! Gal pirmadieniui ir ne pasiruošiu, bet saugau…
Kiek gėrio tu daliniesi, Neringa! 💛 Esi šviesulys! Lai nesustoja mintys, kūrybiškumas ir energija. ⭐️
Neringa, Jūs nuostabi!
Puikios nuorodos. Pamokos tikrai labiau moksliškesnės atrodo su tokiomis simuliacijomis. Tarsi paliesti viską iš vidaus. Naudinga, vertinga informacija! Dėkoju!❤️
Parašykite komentarą