Pirmokų dailės ir techn. pamokų darbų galerija

Dailė ir darbeliai! Besiruošdama įrašui apie tai, kas labiausiai įsiminė dirbant su pirmokais, supratau, kad į jį nesutalpinsiu dailės ir techn. pamokų pirmokų darbelių galerijos. Žinoma, ne visus juos fotografavau, bet kai ką archyve radau, todėl be ilgų kalbų dalinuosi.

Pirmokų pokalbis su ąžuolu

Gerai pamenu, kad tai buvo vieną pirmųjų dailės ir techn. pamokų pirmokams. Pamačiau idėją internete ir užsidegiau pagaminti šį tą panašaus. Išvakarėse su vyru ieškojome gilių ąžuolyne, kuriame tais metais lyg tyčia buvo tuštoka. Na, bet šį tą surinkom, vakarojau darydama trafaretus, o kitą dieną išdėliojau tai ant savo stalo. Nekantravau!

Iš pradžių su pirmokais pakalbėjome apie ąžuolus, jų ilgaamžiškumą, apie giles. Įsiminė akimirkos, kaip mokiniai glaudžia gautą gilę prie ausies ir bando išgirsti, ką ji pasakoja. Atsakingai, nuoširdžiai. Taip, lyg ji išties kalbėtų! Vėliau pirmokams reikėjo persibraižyti trafaretus, juos iškirpti… Tada nupiešti gilės papasakotą istoriją ir viską suklijuoti. Sunkiausia buvo pritvirtinti dureles, todėl rekomenduoju tai pasibandyti iš anksto ir pasiruošti papildomų priemonių. Pavyzdžiui, dvipusės lipnios juostelės.

Išties šis darbelis buvo sudėtingas pirmokams, vos pradėjusiems mokslo metus, tačiau mokytoja Neringa tada taip negalvojo. Jai atrodė, kad dabar, kai pagaliau išpildė svajonę dirbti pradinių klasių mokytoja, ji įgyvendins visas idėjas, nes mokiniai gali viską. Chi, chi. Kita vertus, dabartinė mokytoja Neringa supranta, kad šis ir kiti kūrybiniai iššūkiai stiprino mokinių gebėjimus, dėl ko vėlesnėse klasėse darbuotis buvo lengva. Taigi, nebuvo to blogo, kas neišėjo į gerą! (Šioje vietoje šypsausi.)

Pirmokai atranda spalvas

Ši pamoka, kai pirmokai susipažino su bazinėmis spalvomis, maišė tarpines spalvas ir jomis spalvino gėlės žiedus, viena tų, kurią džiaugiuosi nufotografavusi. Pati mėgstu spalvas tiek aprangoje, tiek kasdienybėje, todėl tokie vaizdai džiugina akį. Džiugino ir mokinius pamokoje.

Nesu išsaugojusi gėlės šablono, tačiau tikrai rasite ką nors tinkamo internete. Pavyzdžiui, čia. Bet kurią gėlę galima papildyti žiedlapių spalvų pavadinimais.

Žiemiški pirmokų skirtukai

Veikloje su gilėmis, mokiniai pirmąjį ir paskutinį kartą gavo mano paruoštą trafaretą, tad kaip ir aišku, jog besmegenius skirtukams kirpo be jų. Nuotraukose matyti, kad formos skirtingos: vieni piešė iš rankos, kiti – naudojo klijų kamštelį ar kitą klasėje savarankiškai rastą tinkamos formos daiktą. Ne visų pirmieji bandymai buvo nusisekę! Kirpimas iš esmės nebuvo mano mokinių (pirmokų) mėgstamiausia veikla, tačiau nėra to kreivo, ko negalima apkirpti.

Besmegenių skirtukams naudojau iškilią dvipusią juostelę. Galima buvo apkirpti ir dailiau, sutinku.

Užgavėnių kaukės

Pirmoje klasėje su mokiniais gaminome Užgavėnių kaukes, kurioms visą sekmadienį ruošiau tekstilės ir popieriaus pagrindus. Internete radau atsitiktinį veido kontūrą, atspausdinau 15 lapų, karštais klijais klijavau prie tekstilės. Tada apkirpau pagal kontūrą, įkirpau poroj vietų, kad susiformuotų kaukė, sutvirtinau karštais klijais. Gaila, neturiu nei vaizdo įrašo, nei nuotraukų iš gamybos proceso. Tik pamenu, kad man jis patiko. Tačiau stebiuosi, KAIP viskas sklandžiai pavyko, nors tai dariau pirmąjį kartą ir tiesiog iš galvos.

Mokiniai laisvai dekoravo kaukės pagrindą. Buvau paruošusi įvairių tekstilės atraižų, siūlų, dirbtinio kailio. Klasėje turėjome nemažai popieriaus, kurį dar kartą panaudojome formuodami ragus. Tik vienam kitam prireikė karštų klijų – viskas gan neblogai lipo tiesiog lipalu. Tiesa, tvirto rezultato teko palaukti apie parą. Įdomu tai, kad dalis mokinių šias kaukes naudojo ir antroje, ir trečioje klasėje. Puikiai išsilaikė!

Popierinės pirmokų lėlės

Namų dėžėse turėjau nuo ankstesnės veiklos likusių lanksčių vinukų. Pasiūliau mokiniams pagaminti popierines lėles, galinčias judinti galūnes.

Vėlgi, trafareto nebuvo, tad kūrybinė fantazija tryško į šalis ir džiugino įvairiais rezultatais. Kai kam pavyko pirmuoju bandymu, tačiau kitiems reikėjo pripažinti, kad viena ar kita kūno dalis per trumpa ar per siaura, tad plyšta tvirtinant. Tokių patirčių nebūtų, jeigu mokiniams tereiktų apsivesti.

Dovana pirmokų tėčiams

Mamoms pirmokai rašė laišką, o tėčiams rinko akmenukus ir kūrė paveikslus.

Pasirinktą kartono gabalėlį spalvino guašu. Dažams išdžiuvus, lipalu klijavo akmenis. Kitą dieną jie buvo tvirtai prilipę. Tada apipiešė taip, kaip norėjosi, ir pasirinktu būdu kūrė paveikslui rėmelį. Kai kas, pamenu, naudojo mažyčius akmenėlius, kiti rinkosi siūlus, kartoną, šakeles, lapelius, žiedelius… Ką tik norėjo.

Kūrybinis iššūkis pirmokams!

Karts nuo karto pirmokams mesdavau kūrybinį iššūkį. Pasakydavau temą, duodavau kokią nors medžiagą ar įvardindavau priemonę ir kviesdavau laisvai kurti, o vėliau pristatyti darbą klasės draugams.

Po Naujųjų, sugrįžus į mokyklą, mokiniai gavo kūrybinį iššūkį, skirtą pažinti tų metų simbolį – kiškį. Nors išliko tik piešinukų nuotrauka, mokiniai prigamino įvairiausių kiškučių: pieštų, lipdytų, konstruotų, išlankstytų… Šia idėja pasidalinau ir soc. tinklo dienoraštyje. Po to gavau nemažai žinučių ir vaizdų, kaip kiškius kuria ir kitų mokyklų mokiniai, nors to nesitikėjau.

Šiandien tikiu, kad ir kitos šiame įraše pristatytos pirmokų dailės ir techn. pamokų darbų idėjos gali įkvėti. Tačiau turiu omeny ne kokį nors konkretų darbelį, o įkvėpimą skatinti mokinius kurti be trafaretų, rėmų, reikia / nereikia, galima / negalima, o drąsiai, savaip ir sąmoningai. Ar mums reikalingos tik tobulų darbų parodėlės? Tobulai vienodų…

Linkėjimai,

mokytoja Neringa

Categories: ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *